Statystyki Rejestr zmian Mapa strony

Przedmiot działalności

Przedmiot działalności

Przedszkole realizuje cele i zadania określone w Konwencji Praw Dziecka, Ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie, a w szczególności na podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

Celem Przedszkola jest:
a) wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych po-trzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
b) budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
c) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
d) rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
e) stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnico-wanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
f) troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
g) budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwi-janie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych,
h) wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
i) kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
j) zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, ak-tywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.

Głównymi zadaniami Przedszkola jest w szczególności:

a) udzielanie i organizowanie dzieciom,ich rodzicom oraz nauczycielom pomocy psychologicz-nopedagogicznej na zasadach określonych w Rozporządzeniu MEN z dnia17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach,szkołach i placówkach,
b) w przypadku uczęszczania do Przedszkola dziecka innej narodowości - umożliwienie takiemu dziecku utrzymania poczucia tożsamości narodowej, religijnej i etnicznej,
c) organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi,
d) sprawowanie opieki w czasie pobytu w Przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola.
e) zapewnienie bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki poprzez stworzenie odpo-wiednich warunków min. poprzez objęcie budynków i terenu przedszkolnego nadzorem kamer (wewnętrznych i zewnętrznych)

Wobec rodziny Przedszkole pełni funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze, a w szczególności:
a) pomaga w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dzieci i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej,
b) wspólnie z rodzicami (prawnymi opiekunami) uzgadnia kierunki i zakres zadań realizowanych w Przedszkolu,
c) informuje o sukcesach i trudnościach dzieci,
d) ujednolica oddziaływania wychowawcze Przedszkola i domu.